آخرین باری که دیتابیس پلی استیشن 4 خود را بررسی و آن را پیکربندی مجدد (rebuild) کردید چه زمانی بوده است؟! اگر اصلاً نمی دانید که این کار چیست یا آخرین باری که آن را انجام داده اید به خاطر ندارید، پس احتمالاً زمان زیادی از آن می گذرد! جالب است بدانید که rebuild کردن دیتابیس پلی استیشن 4 باعث سریع تر شدن عملکرد آن می شود و روحی تازه در آن می دمد! خوشبختانه انجام دادن این کار بسیار ساده است و دارای مراحل کوتاهی است. البته اگر هرگز این کار را انجام نداده باشید یا زمان زیادی از انجام دادن آن گذشته باشد، ممکن است مدت زمان انجام شدن آن نسبت به حالت عادی بیشتر طول بکشد. به هر حال rebuild کردن دیتابیس کنسول PS4 هیچ ضرری ندارد و کاملاً ایمن خواهد بود. با انجام دادن مراحل زیر می توانید دیتاهای مشکل دار و از دسترس خارج را از دیتابیس کنسول حذف کرده و فایل های خود را مجدداً سازماندهی کنید. این کار سبب ارتقای کیفیت عملکرد PS4 شده و به شما این امکان را می دهد تا تجربه بهتری از اجرای جدیدترین بازی ها بر روی ps4 داشته باشید.

چگونه پلی استیشن 4 خود را با پیکربندی مجدد دیتابیس آن سریع تر کنیم؟

چگونه دیتابیس PS4 را rebuild کنیم؟

1- پلی استیشن 4 خود را خاموش کنید و آن را در حالت rest mode قرار ندهید.

2- دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید تا دو صدای بوق کوتاه از سیستم شنیده شود. این بوق ها در واقع به شما هشدار می دهد که در حال وارد شدن به حالت Safe Mode هستید.

چگونه دیتابیس PS4 را rebuild کنیم؟

3- کنترلر پلی استیشن DualShock 4 خود را به پورت USB-A تعبیه شده در جلوی بدنه PS4 متصل کنید.

4- در منویی که به نمایش درآمده به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه 5 را انتخاب نمایید. این گزینه با عنوان Rebuild Database مشخص شده است.

چگونه دیتابیس PS4 را rebuild کنیم؟

5- دکمه X کنترلر را فشار دهید تا پروسه rebuild آغاز شود.

پیکربندی مجدد دیتابیس PS4 ممکن است برای چند دقیقه یا چند ساعت به طول انجامد. این مورد به میزان حجم دیتای نصب شده بر روی کنسول بستگی دارد. Rebuild کردن دیتابیس سبب می شود تا اطلاعات موجود بر روی هارد کنسول مرتب شده و دسترسی به آنها سریع تر انجام شود. بنابراین لود بازی ها به شکلی سریع تر انجام می شود و دیگر با مشکلاتی مانند فریز شدن بازی یا کند شدن آن مواجه نخواهید شد. پیشنهاد می شود تا عمل rebuild کردن دیتابیس را هر چند ماه یکبار انجام دهید. این کار هیچ گونه خطری ندارد و باعث حذف بازی ها و فایل های شما نمی شود. مگر اینکه یک فایل دچار خطا باشد و به عنوان فایل Corrupted بر روی هارد شناسایی شود. در این حالت در طی این پروسه این فایل حذف می شود. هر چه فاصله بین انجام دادن این کار بیشتر شود، تعداد فایل های بدون استفاده و خراب بر روی هارد کنسول بیشتر می شود و فضای زیادی را بدون دلیل از دست خواهید داد.

منبع: androidcentral